VIZITATORI UNICI de la 12-septembrie-2010

aceasta lunaaceasta luna278
toate zileletoate zilele28575

CELE MAI PERICULOASE BOLI LA CAINI

Atenţie, deschide într-o fereastră nouă. PDFImprimareEmail

Câinii pot suferi de o varietate de boli, dar rabia, răpciugă, Dirofilaria immitis, torsiunea gastrică sau meteorismul şi parvovirus sunt extrem de periculoase pentru sănătatea lor.

Prin modul lor de viaţă câinii sunt expuşi mult mai mult decât oamenii la o serie de boli ce pot avea consecinţe foarte grave, dar bolile enumerate mai sus fac parte dintr-un top al celor rnai grave afecţiuni întâlnite la câine. Vaccinările corespunzătoare, vizitele regulate la medicul veterinar, o bună cunoaştere şi informare asupra a tot ceea ce ţine de rasa de câine pe care o ai în creştere, reprezintă un multiplu esenţial în menţinerea sănătăţii câinelui tău.

Rabia

Rabia este o boală virală contractată de la alte animale turbate. Virusul atacă sistemul nervos central al câinelui şi se răspândeşte prin intermediul salivei. Pe măsură ce boala progresează, încep să apară şi simptomele diverse. La început, câinele va afişa schimbări minore în comportament, respectiv febră şi reflexe lente ale ochilor. De obicei, în următoarea etapă, câinele va afişa un comportament tot mai agresiv şi violent, va lătra excesiv şi va prezenta o stare de iritabilitate si agitaţie, în ultima etapă, sau am putea spune cea mai avansată, câinele îşi va pierde total controlul asupra motricitatii, începând să aibă mişcări haotice, nemaiputând să-şi coordoneze în niciun fel mişcările. Pentru tratament există un vaccin valabil pentru uzul uman, unul pentru uz canin nefiind încă elaborat. Mulţi câini afectaţi de acesta boală sunt eutanasiaţi.

Răpciugă

Răpciugă este o altă boală canină gravă, pentru care, din păcate, nu există încă un tratament. Considerată a fi una dintre cele mai grave afecţiuni cu care se poate confrunta un câine, boala este contractată din fecalele contaminate ale altor câini deja infectaţi. Câinii adulţi care contractează această boală au o şansă de supravieţuire de cincizeci la o sută, în timp ce puii au o rată de mortalitate de aproape şaptezeci şi cinci, chiar optzeci la sută. Simptomele includ diaree, congestie la nivelul pieptului, ochi înlăcrimaţi si scurgeri ale nasului si tuse. Pe măsură ce boala progresează, aceasta atacă sistemul central nervos al câinelui, ducând la paralizie şi posibil si la deces.

Dirof ilaria immitis

Dirofilaria immitis este o boală parazitară care este contractată prin muşcătura de ţânţari. Acesta este un parazit care se multiplică în celule care se divid foarte rapid. Astfel, boala tinde să afecteze mai mult puii decât câinii adulţi. Parazitul va provoca infecţii la nivelul camerelor inimii, iar prin artere infecţia va fi condusă în plămânii câinilor. Simptomele încep cu o tuse uşoară si cu oboseală şi în cazul în care acestea rămân netratate, se poate înrăutăţi boala, ducând la insuficienţă cardiacă congestivă. Toţi puii ar trebui să fie vaccinaţi împotriva acestui parazit pentru a preveni infecţia.

Torsiunea gastrică sau meteorismul

Torsiunea gastrică sau meteorismul este o afecţiune gravă canină care implică un fel de răsucire sau torsiune a stomacului câinelui din cauza supraalimentării. Această stare gravă este o cauză comună pentru moartea a numeroşi câini. Răsucirea stomacului nu duce doar la o reducere de aprovizionare a ţesutlui cu sânge, determinând rapid necroza, ci creează şi capcane de gaze care provoacă dureri enorme urmate de o moarte relativ rapidă. Prin urmare, această stare trebuie să fie tratată cât mai urgent posibil. Simptomele includ o stare de nelinişte şi depresie. Mai predispuşi la această boală sunt câinii în vârstă, câinii slabi sau subponderali si câinii cu un temperament agresiv sau cu manifestări de anxietate. De asemenea, câinii care mănâncă repede sau au doar o masă pe zi sunt suspectaţi că pot strânge acumulări prea mari de gaze în stomac.

Parvoviroza

Considerată a fi o boală mortală, parvoviroza atacă intestinele câinelui. Simptomele includ scăderea apetitului alimentar, diaree severă sângeroasă, vărsături şi depresie. Aceste simptome pot apărea rapid, în termen de câteva ore de la infestare. Moartea poate surveni în termen de câteva zile. Parvoviroza este contractată prin intermediul fecalelor contaminate care se găsesc în natură, în condiţii favorabile, virusul poate trăi în această stare până la câteva luni. Parvoviroza poate fi prevenite numai în cazul în care câinii sunt vaccinaţi înainte de infestare, în cazul în care boala a fost deja contractată, cei mai mulţi câini trebuie să fie agresiv trataţi cu antibiotice şi cu fluide subcutanate, în caz contrar aceştia vor muri de deshidratare.